Školní poradenské pracoviště

Hlavní cíle školního poradenského pracoviště

Základní škola Mokrá-Horákov poskytuje poradenské služby pokrývající oblasti péče o žáky, učení, péče o žáky s SVP, volby povolání a prevence.

Naše hlavní činnost:

  • vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně nadaných žáků
  • péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich vzdělávání
  • spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, vzájemná konzultace
  • koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole
  • metodická pomoc třídním učitelům a ostatním pedagogickým pracovníkům při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • komunikace, spolupráce se zákonnými zástupci žáků
  • péče o žáky s neprospěchem
  • kariérní poradenství
  • prevence rizikového chování žáků
  • logopedická péče pro žáky s narušenou komunikační schopností

Činnost školního poradenského pracoviště zajišťují:

Vedoucí školního poradenského pracoviště, výchovná poradkyně

Mgr. Petra Tannenbergová, Ph.D.

 

email: tannenbergova@zs.mokra.cz    

telefon: 515 537 185

Konzultační hodiny​

Kdykoliv po předchozí domluvě. 

Speciální pedagog, logoped

Mgr. Klára Kokešová

 

email: kokesova@zs.mokra.cz

telefon: 515 537 185

Konzultační hodiny​

Kdykoliv po předchozí domluvě. 

Školní metodička prevence

Mgr. Jana Kubáňová

 

email: kubanova@zs.mokra.cz

telefon: 515 537 185

Konzultační hodiny​

Kdykoliv po předchozí domluvě. 

Školní psycholog

Ke školnímu psychologovi se děti dostávají na základě vlastního přání či na žádost rodičů. Spolupráce může mít podobu jednorázové konzultace i dlouhodobé práce.

Přijďte raději hned, jakmile Vás začne něco znepokojovat. Čím dříve to společně začneme řešit, tím menší budou následky. Pokud nebude řešení situace v kompetenci školního psychologa, rádi Vám doporučíme jiné formy odborné pomoci (např. psychiatr, SVP, PPP, aj.).

Mgr. Lenka Kurová

– pro žáky a zákonné zástupce 2. stupeň ZŠ

Bc. Adam Kouřil

– pro žáky a zákonné zástupce 1. stupeň ZŠ

 

 

Konzultační hodiny​

Mgr. Lenka Kurová

  • pondělí 8:30 – 14:30
  • úterý     8:30 – 14:30  
  • čtvrtek 11:00 – 16:00 

 

Bc. Adam Kouřil

  • středa   8:30 – 14:30
  • pátek    8:30 – 14:30  
  • čtvrtek 8:30 – 12:30

 

Další termíny dle individuální domluvy s klienty i v odpoledních hodinách

Žáci nás mohou osobně kontaktovat kdykoli během dne (o přestávkách či po vyučování).

Na konzultaci se, prosím, vždy PŘEDEM objednejte (přes e-mail nebo ŽK), ať máte jistotu, že na sebe budeme mít dostatek času.

Pracovní náplň výchovného poradce

  • koordinuje spolupráci členů školního poradenského pracoviště a jeho komunikaci s vedením školy
  • koordinuje spolupráci členů školního poradenského pracoviště s ostatními pedagogickými pracovníky
  • spolupracuje s dalšími odborníky – pedagogicko – psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče:
  • zajištění vyšetření žáků v pedagogicko–psychologické poradně na doporučení třídních učitelů nebo na žádost rodičů
  • evidence zpráv z vyšetření ze školských poradenských zařízení
  • pomoc třídním učitelům i dalším vyučujícím při vyplňování školního dotazníku pro ŠPZ
  • odesílání dotazníků
  • shromažďování doporučení ze ŠPZ, koordinace při realizaci doporučení
  • pomoc při přípravě individuálních vzdělávacích plánů, plánů pedagogické podpory a plánů pedagogického rozvoje
  • konzultace s pracovníkem ŠPZ při tvorbě doporučení
  • příprava ekonomických požadavků na zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a mimořádně nadaných

Kariérní poradenství

  • pomoc při volbě povolání, konzultace pro žáky i jejich rodiče, metodická pomoc při vyplňování přihlášek na střední školy
  • organizace setkání zástupců středních škol s vycházejícími žáky, návštěva vybrané střední školy a jejich zákonnými zástupci
  • zpracování výsledků přijímacího řízení na střední školy a učiliště a jejich vyhodnocování
  • metodická pomoc zákonným zástupcům při odvolávacím řízení při přijímacím řízení na střední školy

Řešení rizikového chování žáků spojených se školní docházkou

  • řešení neomluvené a zvýšené omluvené absence
  • sledování žáků s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními vyučujícími hledání způsobů řešení tohoto problému

Neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní.

Pracovní náplň školního metodika prevence

  • tvorba, plnění a hodnocení minimálně preventivního programu školy (ve spolupráci s ostatními pedagogy)
  • realizace aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování (šikana, násilí, záškoláctví, návykové látky, vandalismus, sebepoškozování, poruchy příjmu potravy, sexuální zneužívání, rasismus a xenofobie, patologické hráčství a rizika nebezpečného pohybu v kyberprostoru)
  • pomoc třídním učitelům s vytvářením příznivého třídního klimatu a přátelské atmosféry ve škole, pomoc s řešením vzniklých problémů
  • vyhledávání žáků se sklony k rizikovému chování, orientační šetření ve třídách, práce se třídními kolektivem
  • příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování a cizinců
  • práce se žáky s obtížemi v adaptaci, se vztahovými problémy
    poskytování poradentství žákům i jejich zákonným zástupcům
  • kontakt a spolupráce s odbornými pracovišti, s orgány státní správy, samosprávy a s okresním metodikem prevence
  • spolupráce s organizací Dobronauti a realizace programu Zpátky v čase a Hvězdný tým ve třídách
  • metodické vedení pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování, zajišťování a předávání odborných informací
  • vedení administrativy svojí činnosti
    prezentace výsledků preventivní práce školy
  • sledování aktuální nabídky vzdělávacích kurzů, aktivní účast na vybraných a předávání zkušeností
  • úzká spolupráce a sdílení zkušenosti s výchovnou poradkyní, speciální pedagožkou a školní psycholožkou

Pracovní náplň školního speciálního pedagoga

  • spolupracuje se školskými poradenskými zařízení – PPP, SPC
  • zajišťuje péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané
  • poskytuje metodickou pomoc pedagogům, žákům, zákonným zástupcům v oblasti školní problematiky
  • podílí se na tvorbě individuálních vzdělávacích plánů, plánu pedagogického rozvoje a plánů pedagogické podpory pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané
  • poskytuje speciálně – pedagogické poradenství ve škole
  • pomáhá třídním učitelům při vyplňování školních dotazníků pro školská poradenská zařízení
  • organizuje péči o žáky se speciálně vzdělávacími potřebami

Specifické oblasti činnosti:

  • speciálně-pedagogické diagnostické činnosti
  • individuální reedukace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (vede předmět speciálně pedagogické péče)
  • připravuje a upravuje podmínky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané
  • poskytuje metodickou a odbornou pomoc z oblasti speciální pedagogiky pro pedagogické pracovníky
  • poskytuje poradenskou a konzultační pomoc zákonným zástupcům žáka
  • provádí náslechy v hodinách, dle nich pak navrhuje další postup v péči o žáka
  • vede administrativu svojí činnosti
  • neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů a vybraných se aktivně účastní

Školní psycholog – s čím se na něj můžete obrátit

DĚTI / ŽÁCI


➔ když máš problémy s učením (potíže se soustředěním, strach ze zkoušení nebo mluvení před třídou, když tě trápí tréma, když ses náhle zhoršil/a ve známkách, aj.)
➔ když se necítíš dobře ve třídě, nerozumíš si se spolužáky nebo nevycházíš s učitelem
➔ když tě trápí vztahy s rodiči, sourozenci, kamarády či partnerem
➔ když prožíváš náročné období (rozvod rodičů, hádky, konflikty, samota, aj.)
➔ když máš pocit, že někdo ve třídě nebo ve škole ubližuje slabšímu
➔ když se nemůžeš rozhodnout, na jakou střední školu jít, nebo se potřebuješ poradit, jakým směrem se dále ubírat
➔ když chceš zlepšit a rozvíjet svoje schopnosti a dovednosti
➔ KDYKOLIV, když se chceš svěřit se svým trápením a potřebuješ si s někým popovídat

RODIČE

➔ když se u Vašeho dítěte náhle změní školní výkon, chování nebo prožívání (je smutné, nešťastné, aj.)
➔ když má Vaše dítě jakékoli psychické problémy a nevíte, co s tím (dítě má z něčeho strach, stěžuje si na bolest, nevolnost, i když je zdravé, je neobvykle zamlklé a straní se lidí, aj.)
➔ když potřebujete konzultovat otázky vhodného vedení dítěte – výchovné problémy (porušování pravidel, respektování autorit, vzdor, aj.), způsoby správné přípravy na výuku, učební styl
➔ když se ve Vaší rodině dějí velké změny nebo se řeší problémy, které mohou mít dopad na Vaše dítě (rozvod, aj.)
➔ když máte podezření, že se Vašemu dítěti ve škole děje něco, co by nemělo
➔ když se chcete poradit, jakou vybrat s dítětem střední školu

Ke školnímu psychologovi se děti dostávají na základě vlastního přání či na žádost rodičů. Spolupráce může mít podobu jednorázové konzultace i dlouhodobé práce.