Domů » Aktivity
V letošním roce naše škola opět pro žáky připravila možnost mimoškolního vyžití v různých formách aktivit. Věříme, že si určitě vyberete ten svůj.
Kroužek
pro
vedoucí
kdy
kde
zahájení
cena za pololetí
Deskoherní klub
1. – 9. ročník
Mgr. Kartusová
pátek 13.00-15.00
Jurta
22. 9.
800 Kč
Workout, parkur a akrobacie
1. – 9. ročník
Jakub Nantl
středa 15.00-16.00
tělocvična, hřiště
20. 9.
800 Kč
Playful English 1
1. ročník
Mgr. Bartáková
pondělí 12.00-13.00
1. A/B/C
19. 9.
800 Kč
Míčové a pohybové hry se zaměřením
na basketbal
1. – 2. ročník
Mgr. Vopatová
čtvrtek 15.00-16.00
tělocvična
21. 9.
800 Kč
Basketbal pokročilí
3. – 7. ročník
Mgr. Ruban
pondělí 16.30-17.30
tělocvična
18. 9.
800 Kč
Anglická konverzace
4. ročník
Sylva Novotná, B.A.
čtvrtek 12.30-13.15
1. A
21. 9.
800 Kč
Anglická konverzace
5. ročník
Sylva Novotná, B.A.
čtvrtek 13.15-14.00
1. A
21. 9.
800 Kč
Pěvecký sbor 1
2. – 5. ročník
Mgr. Kartusová
středa 15.30-16.30
4. A
19. 9.
400 Kč
Pěvecký sbor 2
6. – 9. ročník
Mgr. Kartusová
čtvrtek 15.00-16.00
4. A
21. 9.
400 Kč
Informatika a fyzika – IA a modelování v 3D prostoru
5. – 9. ročník
Mgr. Valášková
čtvrtek 15.05–16.05
učebna fyziky a PC učebna
21. 9.
800 Kč
Mladý chemik
5. – 7. ročník
Mgr. Doleželová
čtvrtek 13.45-15.15
(1x za 2 týdny)
chem. laboratoř
21. 9.
800 Kč
Tvoříme v pracovních dílnách
6. – 9. ročník
Jan Křemeček
středa 14.30–16.30
(1x za 2 týdny)
dílny
20. 9.
800 Kč
Dramatický kroužek
2. – 9. ročník
Mgr. Chomča
dle domluvy s přihlášenými
9. A
v týdnu od 18. 9.
800 Kč
Gymnastika začátečníci
1. – 2. ročník
Mgr. Doleželová
úterý 16.00-17.00
tělocvična
19. 9.
800 Kč
Gymnastika pokročilí
3. – 9. ročník
Mgr. Šilhanová
úterý 14.30-15.30
tělocvična
19. 9.
800 Kč
Florbal 1
1. – 5. ročník
Mgr. Vojtěch
pátek 13.20-14.20
tělocvična
22. 9.
800 Kč
Florbal 2
6. – 9. ročník
Mgr. Vojtěch
pátek 14.20-15.20
tělocvična
22. 9.
800 Kč
Přijímačky v pohodě
9. ročník
Mgr. Chomča
Mgr. Vojtěch
středa 14.00 – 15.30
9. A/B
19. 9.
650 Kč
Naše školní družina má za cíl především poskytovat každému dítěti možnost zažít úspěch skrze široké spektrum smysluplných volnočasových aktivit.
Velice důležitou součástí je rozvoj schopností přiměřeně řešit životní situace a orientovat se v životě a ve světě, umět aktivně odpočívat, mít dostatek pohybu
hlavně venku a v přírodě, maximálně využívat potenciál umístění škol v bezprostřední blízkosti lesa a snažit se o podporu zdokonalování manuálních schopností dětí.
Školní družina s kapacitou až 120 dětí (účastníků zájmového vzdělávání) nabízí prostory pro volnočasové aktivity ve 4 odděleních, dále je pro různorodé vyžití k dispozici taneční sál, tělocvična, hřiště u základní školy, jurta a zahradní altán na školní zahradě a samozřejmě přilehlé lesy a okolní příroda.
Na školní zahradě máme vlastní meteostanici.
Slouží nejen k výuce přírodovědných předmětů, ale i pro potřeby obyvatel obce.
Školní půlročník má na naší škole tradici již od roku 2009.
Přináší aktuální informace z dění ve škole, zajímavé rozhovory s žáky i pracovníky školy. Tištěnou podobu časopisu žáci dostávají společně s pololetním a závěrečným vysvědčením. Elektronickou podobu všech půlročníků najdete právě zde.
Třicáté první číslo školního půlročníku – červen 2022
Třicáté číslo školního půlročníku – červen 2022
Dvacáté deváté číslo školního půlročníku – únor 2022
Dvacáté osmé číslo školního půlročníku – červen 2021
Dvacáté sedmé číslo školního půlročníku – únor 2021
Dvacáté šesté číslo školního půlročníku – červen 2020
Dvacáté páté číslo školního půlročníku – únor 2020
Dvacáté čtvrté číslo školního půlročníku – červen 2019
Dvacáté třetí číslo školního půlročníku – únor 2019
Dvacáté druhé číslo školního půlročníku – červen 2018
Dvacáté první číslo školního půlročníku – leden 2018
Dvacáté číslo školního půlročníku – červen 2017
Devatenácté číslo školního půlročníku – leden 2017
Osmnácté číslo školního půlročníku – červen 2016
Čtrnácté číslo školního půlročníku – červen 2014
Třinácté číslo školního půlročníku – únor 2014
Jedenácté číslo školního půlročníku – únor 2013
Desáté číslo školního půlročníku – červen 2012
Deváté číslo školního půlročníku – únor 2012
Osmé číslo školního půlročníku – červen 2011
Sedmé číslo školního půlročníku – únor 2011
Šesté školního půlročníku – červen 2010
Páté číslo školního půlročníku – únor 2010
Čtvrté číslo školního půlročníku – červen 2009
Třetí číslo školního půlročníku – únor 2009
Jako dítě chápu, k čemu mi je to, co se zrovna učím. Dovedu si vybrat a vysvětlit na čem a proč pracuji. Poradím si, když nastanou problémy. Umím naslouchat a pomoct, když někdo potřebuje a vím, že ostatní zvládnou totéž, když potřebuji já.
Jako rodič vím, co se ve třídě děje a mohu se do dění v ní aktivně zapojit. Spoluvytvářím tak komunitu, které mohu být prospěšný, a která může být užitečná mně. Partnerský vztah se školou mi dává prostor svému dítěti důvěřovat. Vím, že mé dítě i já jsme v bezpečí dobrých vztahů.
Jako učitel/ka mám daleko více svobody, mohu využít svou kreativitu, intuici a osobnost. To vše v rámci propracovaného systému, o který se mohu kdykoli opřít. Díky důrazu na spolupráci a vzájemné učení mohu snáze zapojit všechny děti. Je pro mě důležité mít a využívat podporu svých kolegů/kolegyň a metodiček ZaS .
Třída je uspořádána do center aktivit, která nabízejí ve stejný čas více činností tak, aby rozvíjely dovednosti, kompetence a podporovaly spolupráci a vzájemné učení dětí.
Výuka je konstruktivisticky zaměřená. Děti jsou spoluzodpovědné za své vzdělávání a mají možnost podílet se na jeho plánování, což posiluje jejich sebehodnotu a sebevědomí.
Vyučující je spíše v roli průvodce. Nabízí dětem různé typy činností a míru podpory dle jejich individuálních potřeb.
Největší váhu v hodnocení dítěte má jeho sebehodnocení. Děti se učí plánovat, řídit svoji práci a přebírat za ni zodpovědnost.
Cílem vyučujícího je maximální podpora každého dítěte v jeho učení, proto při hodnocení žáky nesrovnává mezi sebou.
Proces učení je pro nás stejně důležitý jako výsledek. Chybu vnímáme jako neoddělitelnou součást učení a využíváme ji jako příležitost k dalšímu rozvoji.
Škola nabízí rodině rozmanité formy spolupráce, které nejlépe vyhovují jejím potřebám, možnostem, životnímu stylu a zázemí.
Důležitá je pro nás pozitivní atmosféra, pocit bezpečí a radost z učení.
Vyučující, děti i rodiče spolu komunikují vstřícně a s respektem.
Naše čtvrtá centra aktivit nás zavedla na zimní olympiádu. Tentokrát měli žáci více práce a v centrech se učili dva dny. V centru Čtení pracovali s tabulkou s přehledem získaných medailí pro jednotlivé účastnické země. Z tabulky bylo potřeba vyčíst různé informace a ty pak zaznamenat do pracovního listu. Dále měli podle piktogramů poznat jednotlivé sporty a přiřadit k nim správné názvy. V centru Psaní bylo prvním úkolem společnými silami přepsat básničku formou běhacího diktátu. Básničku se musela skupina následně naučit, pokud zbyl čas, tak také ilustrovat. Objevem bylo pro žáky tentokrát najít v literatuře, které vlajky patří jednotlivým účastnickým státům. Vyzkoušeli si také názvy vyhledaných států opsat. Vybranou vlajku pak poskládali z vršků od pet lahví. Posledním centrem byl Ateliér, kde jsme koláží ze sáčků od čaje vytvořili jednotlivé sportovní disciplíny ZOH.
V hodině tělesné výchovy jsme si některé sporty vyzkoušeli na vlastní pěst. Bruslili jsme na novinovém papíře, jeli jsme slalom na lyžích, jako boby nám posloužily žíněnky a i na biatlon došlo. Na závěr byli všichni účastníci olympiády odměněni medailí.
Nový rok jsme zahájili tříkrálovými centry. Vstupenkou do center bylo vypočítání příkladů na kometách a objevení komety s výsledkem šest, protože svátek Tří králů slavíme 6. 1. V jednotlivých centrech pracovaly děti na různých úkolech. V centru ateliér vyráběly Tři krále z balícího papírů. V tříkrálové matematice si opakovaly kdo je první, poslední. Žáci dostali královské koruny s vypočítanými příklady a měli zkontrolovat, zda jsou příklady vypočítané správně. Ty se správným výsledkem vystřihli a nalepili králům na jejich hlavy, seřazené od nejmenšího čísla k největšímu. V centru čtení a psaní hledaly děti tvary stejných písmen a hrály hru s kostkami. Na každém políčku bylo jedno písmeno, na dané písmeno měly vymyslet slovo. Políčko bylo označeno ještě různým počtem hvězdiček. Jedna hvězdička – vymysli na dané písmeno zvíře, dvě hvězdičky – vymysli jméno, tři hvězdičky – cokoli. V centru pokusy a objevy děti vyzkoušely své čichové vjemy, nejprve měly správně rozřadit koření a následně pak poslepu a po čichu hádaly, co je co. Na závěr žáci prezentovali, ve kterém centru se jim jak pracovalo a hodnotili svoji spolupráci.
Dne 3. 12. jsme pracovali v centrech na téma ,,Mikuláš.“ Děti si zkusily pokus z pekla, kde zapalovaly svíčky a zkoušely, kdy svíčka zhasne pod sklenicí. Snažily se přijít na důvod, skládaly z kostek mikulášskou berli a foukaly do míčku. V centru čtení a psaní děti vytleskávaly slabiky a řadily do pytlů dle počtu slabik. V matematice pak počítaly a vybarvovaly čertovské pytle. V centru ateliér vyráběly čerty, anděly a Mikuláše a v centru psaní jsme uvolňovali zápěstí malováním čerta.