Domů » Aktivity
V letošním roce naše škola opět pro žáky připravila možnost mimoškolního vyžití v různých formách aktivit. Věříme, že si určitě vyberete ten svůj.
kroužek
pro
vedoucí
kdy
kde
zahájení
cena za pololetí
Deskoherní klub
1. – 9. ročník
Mgr. Kartusová
pátek 13.00-15.00
Jurta
7. 10.
750 Kč
Workout, parkur a akrobacie
1. – 9. ročník
Jakub Nantl
středa 15.00-16.00
tělocvična, hřiště
5. 10.
750 Kč
Playful English 1/3 skupiny
1. – 2. ročník
Mgr. Vojtěchová
Mgr. Štorková
Mgr. Vopatová
pondělí 12.00-12.45
1. A
1. B
2. B
3. 10.
750 Kč
Playful English 2
2. – 3. ročník
Mgr. Vojtěchová
čtvrtek 14.30-15.15
1. A
6. 10.
750 Kč
Anglická konverzace
4. ročník
Sylva Novotná, B.A.
pondělí 12.30-13.15
jaz. učebna 3
3. 10.
750 Kč
Anglická konverzace
5. ročník
Sylva Novotná, B.A.
pondělí 13.15-14.00
jaz. učebna 3
3. 10.
750 Kč
Pěvecký sbor 1
2. – 4. ročník
Mgr. Kartusová
středa 14.30-15.30
5. B
5. 10.
400 Kč
Pěvecký sbor 2
5. – 8. ročník
Mgr. Kartusová
středa 13.30-14.30
5. B
5. 10.
400 Kč
Fyzika a informatika – modelování v 3D
5. – 9. ročník
Mgr. Urban
pondělí 13.30-15.00
učebna fyziky a PC učebna
3. 10.
750 Kč
Mladý chemik
5. – 7. ročník
Mgr. Doleželová
čtvrtek 14.15-15.00
chem. laboratoř
6. 10.
750 Kč
Psaní všemi deseti
6. – 9. ročník
Ing. Medková
úterý 15.00-15.45
PC učebna
4. 10.
750 Kč
Taneční přípravka
1. – 5. ročník
Mgr. Chomča
úterý 15.05-16.00
tělocvična
4. 10.
750 Kč
Gymnastika
1. – 9. ročník
Mgr. Šilhanová
Mgr. Pětivlasová
úterý 16.00-17.00
tělocvična
4. 10.
750 Kč
Florbal 1
1. – 3. ročník
Mgr. Vojtěch
pátek 14.30-15.30
tělocvična
7. 10.
750 Kč
Florbal 2
4. – 5. ročník
Mgr. Vojtěch
pátek 13.30-14.30
tělocvična
7. 10.
750 Kč
Florbal 3
6. – 9. ročník
Mgr. Vojtěch
pátek 15.30-16.30
tělocvična
7. 10.
750 Kč
Přijímačky v pohodě
9. ročník
Mgr. Novák
pondělí 7.00 – 7.45
9. A
3. 10.
650 Kč
Přijímačky v pohodě
9. ročník
Mgr. Novák
čtvrtek 7.00 – 7.45
9. B
6. 10.
650 Kč
Přijímačky v pohodě
9. ročník
Mgr. Hořavová
úterý 7.00 – 7.45
9. A
4. 10.
650 Kč
Přijímačky v pohodě
9. ročník
Mgr. Chomča
středa 14.00 – 14.45
9. B
5. 10.
650 Kč
Všem žákům naší školy je od 5. 10. k dispozici školní knihovna a studovna. S výběrem vhodné knihy nebo studijních materiálů jim ráda pomůže Mgr. Bartáková.
Provozní doba: středa 13.00 – 14.00
Tři oddělení školní družiny nabízí bohatě vybavené herny a mnoho aktivit herních i edukačních jak uvnitř, tak venku.
Na školní zahradě máme vlastní meteostanici.
Slouží nejen k výuce přírodovědných předmětů, ale i pro potřeby obyvatel obce.
Školní půlročník má na naší škole tradici již od roku 2009.
Přináší aktuální informace z dění ve škole, zajímavé rozhovory s žáky i pracovníky školy. Tištěnou podobu časopisu žáci dostávají společně s pololetním a závěrečným vysvědčením. Elektronickou podobu všech půlročníků najdete právě zde.
Třicáté číslo školního půlročníku – červen 2022
Dvacáté deváté číslo školního půlročníku – únor 2022
Dvacáté osmé číslo školního půlročníku – červen 2021
Dvacáté sedmé číslo školního půlročníku – únor 2021
Dvacáté šesté číslo školního půlročníku – červen 2020
Dvacáté páté číslo školního půlročníku – únor 2020
Dvacáté čtvrté číslo školního půlročníku – červen 2019
Dvacáté třetí číslo školního půlročníku – únor 2019
Dvacáté druhé číslo školního půlročníku – červen 2018
Dvacáté první číslo školního půlročníku – leden 2018
Dvacáté číslo školního půlročníku – červen 2017
Devatenácté číslo školního půlročníku – leden 2017
Osmnácté číslo školního půlročníku – červen 2016
Čtrnácté číslo školního půlročníku – červen 2014
Třinácté číslo školního půlročníku – únor 2014
Jedenácté číslo školního půlročníku – únor 2013
Desáté číslo školního půlročníku – červen 2012
Deváté číslo školního půlročníku – únor 2012
Osmé číslo školního půlročníku – červen 2011
Sedmé číslo školního půlročníku – únor 2011
Šesté školního půlročníku – červen 2010
Páté číslo školního půlročníku – únor 2010
Čtvrté číslo školního půlročníku – červen 2009
Třetí číslo školního půlročníku – únor 2009
Jako dítě chápu, k čemu mi je to, co se zrovna učím. Dovedu si vybrat a vysvětlit na čem a proč pracuji. Poradím si, když nastanou problémy. Umím naslouchat a pomoct, když někdo potřebuje a vím, že ostatní zvládnou totéž, když potřebuji já.
Jako rodič vím, co se ve třídě děje a mohu se do dění v ní aktivně zapojit. Spoluvytvářím tak komunitu, které mohu být prospěšný, a která může být užitečná mně. Partnerský vztah se školou mi dává prostor svému dítěti důvěřovat. Vím, že mé dítě i já jsme v bezpečí dobrých vztahů.
Jako učitel/ka mám daleko více svobody, mohu využít svou kreativitu, intuici a osobnost. To vše v rámci propracovaného systému, o který se mohu kdykoli opřít. Díky důrazu na spolupráci a vzájemné učení mohu snáze zapojit všechny děti. Je pro mě důležité mít a využívat podporu svých kolegů/kolegyň a metodiček ZaS .
Třída je uspořádána do center aktivit, která nabízejí ve stejný čas více činností tak, aby rozvíjely dovednosti, kompetence a podporovaly spolupráci a vzájemné učení dětí.
Výuka je konstruktivisticky zaměřená. Děti jsou spoluzodpovědné za své vzdělávání a mají možnost podílet se na jeho plánování, což posiluje jejich sebehodnotu a sebevědomí.
Vyučující je spíše v roli průvodce. Nabízí dětem různé typy činností a míru podpory dle jejich individuálních potřeb.
Největší váhu v hodnocení dítěte má jeho sebehodnocení. Děti se učí plánovat, řídit svoji práci a přebírat za ni zodpovědnost.
Cílem vyučujícího je maximální podpora každého dítěte v jeho učení, proto při hodnocení žáky nesrovnává mezi sebou.
Proces učení je pro nás stejně důležitý jako výsledek. Chybu vnímáme jako neoddělitelnou součást učení a využíváme ji jako příležitost k dalšímu rozvoji.
Škola nabízí rodině rozmanité formy spolupráce, které nejlépe vyhovují jejím potřebám, možnostem, životnímu stylu a zázemí.
Důležitá je pro nás pozitivní atmosféra, pocit bezpečí a radost z učení.
Vyučující, děti i rodiče spolu komunikují vstřícně a s respektem.
Naše čtvrtá centra aktivit nás zavedla na zimní olympiádu. Tentokrát měli žáci více práce a v centrech se učili dva dny. V centru Čtení pracovali s tabulkou s přehledem získaných medailí pro jednotlivé účastnické země. Z tabulky bylo potřeba vyčíst různé informace a ty pak zaznamenat do pracovního listu. Dále měli podle piktogramů poznat jednotlivé sporty a přiřadit k nim správné názvy. V centru Psaní bylo prvním úkolem společnými silami přepsat básničku formou běhacího diktátu. Básničku se musela skupina následně naučit, pokud zbyl čas, tak také ilustrovat. Objevem bylo pro žáky tentokrát najít v literatuře, které vlajky patří jednotlivým účastnickým státům. Vyzkoušeli si také názvy vyhledaných států opsat. Vybranou vlajku pak poskládali z vršků od pet lahví. Posledním centrem byl Ateliér, kde jsme koláží ze sáčků od čaje vytvořili jednotlivé sportovní disciplíny ZOH.
V hodině tělesné výchovy jsme si některé sporty vyzkoušeli na vlastní pěst. Bruslili jsme na novinovém papíře, jeli jsme slalom na lyžích, jako boby nám posloužily žíněnky a i na biatlon došlo. Na závěr byli všichni účastníci olympiády odměněni medailí.
Nový rok jsme zahájili tříkrálovými centry. Vstupenkou do center bylo vypočítání příkladů na kometách a objevení komety s výsledkem šest, protože svátek Tří králů slavíme 6. 1. V jednotlivých centrech pracovaly děti na různých úkolech. V centru ateliér vyráběly Tři krále z balícího papírů. V tříkrálové matematice si opakovaly kdo je první, poslední. Žáci dostali královské koruny s vypočítanými příklady a měli zkontrolovat, zda jsou příklady vypočítané správně. Ty se správným výsledkem vystřihli a nalepili králům na jejich hlavy, seřazené od nejmenšího čísla k největšímu. V centru čtení a psaní hledaly děti tvary stejných písmen a hrály hru s kostkami. Na každém políčku bylo jedno písmeno, na dané písmeno měly vymyslet slovo. Políčko bylo označeno ještě různým počtem hvězdiček. Jedna hvězdička – vymysli na dané písmeno zvíře, dvě hvězdičky – vymysli jméno, tři hvězdičky – cokoli. V centru pokusy a objevy děti vyzkoušely své čichové vjemy, nejprve měly správně rozřadit koření a následně pak poslepu a po čichu hádaly, co je co. Na závěr žáci prezentovali, ve kterém centru se jim jak pracovalo a hodnotili svoji spolupráci.
Dne 3. 12. jsme pracovali v centrech na téma ,,Mikuláš.“ Děti si zkusily pokus z pekla, kde zapalovaly svíčky a zkoušely, kdy svíčka zhasne pod sklenicí. Snažily se přijít na důvod, skládaly z kostek mikulášskou berli a foukaly do míčku. V centru čtení a psaní děti vytleskávaly slabiky a řadily do pytlů dle počtu slabik. V matematice pak počítaly a vybarvovaly čertovské pytle. V centru ateliér vyráběly čerty, anděly a Mikuláše a v centru psaní jsme uvolňovali zápěstí malováním čerta.