Domů » Aktivity
Naše škola organizuje ve školním roce 2021-22 tyto uvedené kroužky.
kroužek
pro
vedoucí
kdy
kde
zahájení
cena za pololetí
Deskoherní klub
1. – 9. ročník
Mgr. Kartusová
pátek 13.00 – 15.00
Jurta
20. 9.
200 Kč
Hrátky s angličtinou
1. a 2. ročník
Mgr. Vojtěchová
úterý 14.30 – 15.15
jaz. učebna I.
21. 9.
600 Kč
Anglická konverzace
4. – 5. ročník
Mgr. Opatřilová
čtvrtek 12.30 – 13.15
jaz. učebna I.
23. 9.
600 Kč
Taneční kroužek
1. stupeň
Mgr. Chomča
úterý 14.30 – 15.30
tělocvična
21. 9.
600 Kč
Florbal
6. – 9. ročník (chlapci)
Mgr. Markus
úterý 15.30 – 16.30
tělocvična
21. 9.
600 Kč
Gymnastika začátečníci
1. – 4. ročník
Jakub Nantl
středa 14.15 – 15.15
tělocvična
22. 9.
600 Kč
Gymnastika pokročilí
5. – 9. ročník
Jakub Nantl
středa 15.00 – 16.00
tělocvična
22. 9.
600 Kč
Pěvecký sbor
2. – 3. ročník
Mgr. Kartusová
čtvrtek 14.30 – 15.30
4. B
23. 9.
300 Kč
Čtenářská gramotnost a kritické myšlení
8. – 9. ročník
Mgr. Chomča
pondělí 14.30 – 15.30
7. A
4. 10.
500 Kč
Zábavná informatika
1. stupeň
Jiří Marek
úterý 14.45 – 15.45 pátek 14.45 – 15.30
malá PC učebna
21. 9.
600 Kč
Pěvecký sbor
4. – 7. ročník
Mgr. Kartusová
úterý 13.30 – 14.30
4. B
21. 9.
300 Kč
Mladý kutil
2. stupeň
Jiří Marek
úterý 15.45 – 16.45
dílny
21. 9.
600 Kč
Francouzština
5. – 7. ročník
Jiří Marek
pátek 12.45 – 13.30
5. A
21. 9.
600 Kč
Florbal
1. stupeň
Mgr. Vojtěch
pátek 14.00 – 16.00
tělocvična
24. 9.
600 Kč
Literárně-dramatický kroužek
4. – 7. ročník
Mgr. Chomča
středa 14.30 – 15.30
7. A
21. 9.
600 Kč
Pokusy v chemické laboratoři
4. – 5. ročník
Mgr. Košťálová
středa 12.50 – 13.35
laboratoř chemie
22. 9.
600 Kč
Pokusy ve fyzikální laboratoři
2. stupeň
Mgr. Urban
pondělí 14.00 – 13.00
fyzika
22. 9.
600 Kč
Všem žákům naší školy je od 22. 9. k dispozici školní knihovna a studovna. S výběrem vhodné knihy nebo studijních materiálů jim ráda pomůže Mgr. Bartáková.
Provozní doba: středa 13.00 – 14.00
Tři oddělení školní družiny nabízí bohatě vybavené herny a mnoho aktivit herních i edukačních jak uvnitř, tak venku.
Na školní zahradě máme vlastní meteostanici.
Slouží nejen k výuce přírodovědných předmětů, ale i pro potřeby obyvatel obce.
Školní půlročník má na naší škole tradici již od roku 2009.
Přináší aktuální informace z dění ve škole, zajímavé rozhovory s žáky i pracovníky školy. Tištěnou podobu časopisu žáci dostávají společně s pololetním a závěrečným vysvědčením. Elektronickou podobu všech půlročníků najdete právě zde.
Dvacáté osmé číslo školního půlročníku – červen 2021
Dvacáté sedmé číslo školního půlročníku – únor 2021
Dvacáté šesté číslo školního půlročníku – červen 2020
Dvacáté páté číslo školního půlročníku – únor 2020
Dvacáté čtvrté číslo školního půlročníku – červen 2019
Dvacáté třetí číslo školního půlročníku – únor 2019
Dvacáté druhé číslo školního půlročníku – červen 2018
Dvacáté první číslo školního půlročníku – leden 2018
Dvacáté číslo školního půlročníku – červen 2017
Devatenácté číslo školního půlročníku – leden 2017
Osmnácté číslo školního půlročníku – červen 2016
Čtrnácté číslo školního půlročníku – červen 2014
Třinácté číslo školního půlročníku – únor 2014
Jedenácté číslo školního půlročníku – únor 2013
Desáté číslo školního půlročníku – červen 2012
Deváté číslo školního půlročníku – únor 2012
Osmé číslo školního půlročníku – červen 2011
Sedmé číslo školního půlročníku – únor 2011
Šesté školního půlročníku – červen 2010
Páté číslo školního půlročníku – únor 2010
Čtvrté číslo školního půlročníku – červen 2009
Třetí číslo školního půlročníku – únor 2009
Jako dítě chápu, k čemu mi je to, co se zrovna učím. Dovedu si vybrat a vysvětlit na čem a proč pracuji. Poradím si, když nastanou problémy. Umím naslouchat a pomoct, když někdo potřebuje a vím, že ostatní zvládnou totéž, když potřebuji já.
Jako rodič vím, co se ve třídě děje a mohu se do dění v ní aktivně zapojit. Spoluvytvářím tak komunitu, které mohu být prospěšný, a která může být užitečná mně. Partnerský vztah se školou mi dává prostor svému dítěti důvěřovat. Vím, že mé dítě i já jsme v bezpečí dobrých vztahů.
Jako učitel/ka mám daleko více svobody, mohu využít svou kreativitu, intuici a osobnost. To vše v rámci propracovaného systému, o který se mohu kdykoli opřít. Díky důrazu na spolupráci a vzájemné učení mohu snáze zapojit všechny děti. Je pro mě důležité mít a využívat podporu svých kolegů/kolegyň a metodiček ZaS .
Třída je uspořádána do center aktivit, která nabízejí ve stejný čas více činností tak, aby rozvíjely dovednosti, kompetence a podporovaly spolupráci a vzájemné učení dětí.
Výuka je konstruktivisticky zaměřená. Děti jsou spoluzodpovědné za své vzdělávání a mají možnost podílet se na jeho plánování, což posiluje jejich sebehodnotu a sebevědomí.
Vyučující je spíše v roli průvodce. Nabízí dětem různé typy činností a míru podpory dle jejich individuálních potřeb.
Největší váhu v hodnocení dítěte má jeho sebehodnocení. Děti se učí plánovat, řídit svoji práci a přebírat za ni zodpovědnost.
Cílem vyučujícího je maximální podpora každého dítěte v jeho učení, proto při hodnocení žáky nesrovnává mezi sebou.
Proces učení je pro nás stejně důležitý jako výsledek. Chybu vnímáme jako neoddělitelnou součást učení a využíváme ji jako příležitost k dalšímu rozvoji.
Škola nabízí rodině rozmanité formy spolupráce, které nejlépe vyhovují jejím potřebám, možnostem, životnímu stylu a zázemí.
Důležitá je pro nás pozitivní atmosféra, pocit bezpečí a radost z učení.
Vyučující, děti i rodiče spolu komunikují vstřícně a s respektem.
Naše čtvrtá centra aktivit nás zavedla na zimní olympiádu. Tentokrát měli žáci více práce a v centrech se učili dva dny. V centru Čtení pracovali s tabulkou s přehledem získaných medailí pro jednotlivé účastnické země. Z tabulky bylo potřeba vyčíst různé informace a ty pak zaznamenat do pracovního listu. Dále měli podle piktogramů poznat jednotlivé sporty a přiřadit k nim správné názvy. V centru Psaní bylo prvním úkolem společnými silami přepsat básničku formou běhacího diktátu. Básničku se musela skupina následně naučit, pokud zbyl čas, tak také ilustrovat. Objevem bylo pro žáky tentokrát najít v literatuře, které vlajky patří jednotlivým účastnickým státům. Vyzkoušeli si také názvy vyhledaných států opsat. Vybranou vlajku pak poskládali z vršků od pet lahví. Posledním centrem byl Ateliér, kde jsme koláží ze sáčků od čaje vytvořili jednotlivé sportovní disciplíny ZOH.
V hodině tělesné výchovy jsme si některé sporty vyzkoušeli na vlastní pěst. Bruslili jsme na novinovém papíře, jeli jsme slalom na lyžích, jako boby nám posloužily žíněnky a i na biatlon došlo. Na závěr byli všichni účastníci olympiády odměněni medailí.
Nový rok jsme zahájili tříkrálovými centry. Vstupenkou do center bylo vypočítání příkladů na kometách a objevení komety s výsledkem šest, protože svátek Tří králů slavíme 6. 1. V jednotlivých centrech pracovaly děti na různých úkolech. V centru ateliér vyráběly Tři krále z balícího papírů. V tříkrálové matematice si opakovaly kdo je první, poslední. Žáci dostali královské koruny s vypočítanými příklady a měli zkontrolovat, zda jsou příklady vypočítané správně. Ty se správným výsledkem vystřihli a nalepili králům na jejich hlavy, seřazené od nejmenšího čísla k největšímu. V centru čtení a psaní hledaly děti tvary stejných písmen a hrály hru s kostkami. Na každém políčku bylo jedno písmeno, na dané písmeno měly vymyslet slovo. Políčko bylo označeno ještě různým počtem hvězdiček. Jedna hvězdička – vymysli na dané písmeno zvíře, dvě hvězdičky – vymysli jméno, tři hvězdičky – cokoli. V centru pokusy a objevy děti vyzkoušely své čichové vjemy, nejprve měly správně rozřadit koření a následně pak poslepu a po čichu hádaly, co je co. Na závěr žáci prezentovali, ve kterém centru se jim jak pracovalo a hodnotili svoji spolupráci.
Dne 3. 12. jsme pracovali v centrech na téma ,,Mikuláš.“ Děti si zkusily pokus z pekla, kde zapalovaly svíčky a zkoušely, kdy svíčka zhasne pod sklenicí. Snažily se přijít na důvod, skládaly z kostek mikulášskou berli a foukaly do míčku. V centru čtení a psaní děti vytleskávaly slabiky a řadily do pytlů dle počtu slabik. V matematice pak počítaly a vybarvovaly čertovské pytle. V centru ateliér vyráběly čerty, anděly a Mikuláše a v centru psaní jsme uvolňovali zápěstí malováním čerta.